24/11/24

godz.

16:00

Apetyt na czereśnie – spektakl muzyczny

24/11/24

godz.

16:00

Apetyt na czereśnie – spektakl muzyczny

kup bilety

"Apetyt na czereśnie" to słodko-gorzka uczta dla miłośników Osieckiej! Szukasz wieczoru pełnego nostalgii, humoru i błyskotliwych piosenek? Zapraszamy na "Apetyt na czereśnie" - wyjątkową podróż przez świat miłosnych wzlotów i upadków, okraszoną poezją Agnieszki Osieckiej i muzyką Macieja Małeckiego. Teksty Osieckiej wyróżniają się prostotą języka połączonego z głębią refleksji; miłość, strata, tęsknota w nich zawarte są ponadczasowe, a humor i ironia nadają im lekkości i dystansu. Apetyt na czereśnie to błyskotliwa opowieść o rozstaniu i próbie odnalezienia szczęścia na nowo. To piękne piosenki w nowych aranżacjach z łatwością wpadające w ucho. To aktorzy, którzy z wdziękiem i humorem wcielają się w role swoich bohaterów. To niezapomniane wrażenia i chwila refleksji nad naturą miłości. Nie przegap okazji i poczuj smak czereśniowej uczty!

„Apetyt na czereśnie” – spektakl muzyczny oparty na tekście Agnieszki Osieckiej. Mimo, że tekst powstał kilkadziesiąt lat temu, jest aktualny do dzisiaj i ciągle obecny na scenach teatralnych.

Ona i On. Siedzą na peronie dworca kolejowego. Zaraz pociągi odjadą i powiozą ich w dwie różne strony. Ona wraca z rozprawy rozwodowej, on też rozpoczyna nowy rozdział w życiu. Ten poprzedni obojgu nie udał się. Wspominają, dyskutują, kłócą się. Chcą zrozumieć, dlaczego znaleźli się na tym peronie. Rozmawiają, rozmawiają, rozmawiają… Urok i sedno minimusicalu „Apetyt na czereśnie” tkwi właśnie w tej ich rozmowie, którą wymyśliła mistrzyni słowa Agnieszka Osiecka – poetka, która na relacjach damsko-męskich znała się jak nikt inny. Atutem przedstawienia są piosenki, które przenoszą ich rozmowę w zupełnie inny wymiar dostępny tylko dzięki tej autorce.

Muzykę do przedstawienia skomponował Maciej Małecki, a na scenie zobaczymy Marię Niklińską, aktorkę teatralną, filmową („Ja Wam pokażę”; „Jutro idziemy do kina”) i piosenkarkę, Rafała Olbrychskiego, piosenkarza i aktora filmowego oraz pianistkę Lenę Ledoff.

Czeka ich zadanie skonfrontowania się z wieloma legendarnymi inscenizacjami i kreacjami, m.in. Krystyny Sienkiewicz i Piotra Fronczewskiego w Teatrze Telewizji.

Tekst: Agnieszka Osiecka

Muzyka: Maciej Małecki

Adaptacja: Anna Seniuk

Opieka reżyserska: Przemysław Dąbrowski

Konsultacje scenograficzne: Tatiana Kwiatkowska

Kostiumy: Wiganna Papina

Efekty dźwiękowe: Filip Kuncewicz

Obsada: Maria Niklińska, Rafał Olbrychski

Przy fortepianie: Lena Ledoff

fot. Katarzyna Filipczak
fot. Katarzyna Filipczak
fot. Katarzyna Filipczak

Artyści:

Rafał Olbrychski
Maria Niklińska
Data:
24/11/2024
Czas trwania: około
70
min
Cena biletu:
130
Dlaczego warto zapisać się na newsletter? Poinformujemy Cię o nowościach w repertuarze, wydarzeniach specjalnych i innych aktywnościach realizowanych przez Nie Teatr. Same dobre wiadomości!

Pozostałe wydarzenia

zobacz wszystko
9/12/2024

Świąteczna gorączka | Teatr Bajaderka - spektakl szkolny

Zapraszamy wszystkich na Biegun Północny, gdzie poznamy dwa zaprzyjaźnione ze sobą elfy! Prace w Fabryce Świętego Mikołaja idą pełną parą. Wszystkie prezenty muszą być spakowane na czas, więc Elfunia i Elfira dwoją się i troją, aby wszystko dopiąć na ostatni, elficki guzik! Niestety nie wszystkim udziela się świąteczny nastrój...

10/12/2024

Świąteczna gorączka | Teatr Bajaderka - spektakl szkolny

Zapraszamy wszystkich na Biegun Północny, gdzie poznamy dwa zaprzyjaźnione ze sobą elfy! Prace w Fabryce Świętego Mikołaja idą pełną parą. Wszystkie prezenty muszą być spakowane na czas, więc Elfunia i Elfira dwoją się i troją, aby wszystko dopiąć na ostatni, elficki guzik! Niestety nie wszystkim udziela się świąteczny nastrój...

11/12/2024

Order Białej Myszy | spektakl-przypowieść

Co się stanie, jeśli połączymy znanego literata, doskonałą trupę teatralną i scenariusz właściwie aktualny dla wszystkich krajów? W efekcie otrzymamy eksperyment teatralny pod tytułem „Order Białej Myszy” - według antyutopii białoruskiego pisarza Uładzimira Arłowa, balansujący na granicy fantastyki i rzeczywistości. W centrum spektaklu znajdziemy odwieczny konflikt między artystą a władzą, a także kwestię wyboru i kwestię uczciwości wobec samego siebie. Spektakl w języku białoruskim.