"Bóg mordu" Yasminy Rezy to dramat przesiąknięty czarnym humorem, który doskonale wyeksponował Roman Polański w filmie "Rzeź". W Nie Teatrze obejrzymy nową inscenizację, którą przygotowała Fundacja Teatru Scena Poczekalnia. To nie tylko ekscytujący obraz dzisiejszego świata, w którym trudno o porozumienie, ale także spektakl przygotowany z myślą o widzach z dysfunkcjami wzroku.
Dwa małżeństwa spotykają się, aby omówić niesforne zachowanie swoich pociech.
Co się wydarzy? Spokojna i racjonalna rozmowa między dorosłymi?
Może jednak coś mniej cywilizowanego?
To, co zaczyna się jako dialog pełen konwenansów, szybko przeradza się w prawdziwe pole bitwy na słowa i emocje…
„Bóg mordu” Yasminy Rezy to błyskotliwie rozpisane inteligentne dialogi, pełne ironii i czarnego humoru, które są doskonałym pretekstem do wirtuozerskiej gry aktorów.
To czarna komedia z manierami… bez manier!
Z recenzji Dariusza Pawłowskiego na łamach Dziennika Łódzkiego:
"(...) „Bóg mordu”, wyreżyserowany dla Teatru Scena Poczekalnia przez Zbigniewa Rybkę opowiada zaś o dysfunkcji umiejętności osiągania porozumienia oraz dewastacji znaczeń w świecie ludzi jawiących się jako światli, otwarci, czuli społecznie reprezentanci najbardziej zaawansowanej przecież w ich mniemaniu kultury zachodu. Świetnie napisana, dynamiczna jednoaktówka, w której z każdym kolejnym dialogiem opadają z bohaterów maski skrywające hipokryzję, małostkowość i najzwyklejszy prymitywizm w interpretacji reżysera i aktorów „Poczekalni” dostaje - także dzięki pozostawieniu na pierwszym planie samego tekstu - szczególnego wymiaru aktualności. Jak intensywnie bowiem brzmią w okolicznościach globalnych szczepień prawniczo-medialne sztuczki podejmowane przez jednego z bohaterów - adwokata Alaina, by zatuszować efekty uboczne leku na nadciśnienie produkowanego przez firmę jego klienta? Jak dobitnie naiwne okazuje się mieszczańskie analizowanie afrykańskiej historii wobec międzynarodowej nieudolności w reagowaniu na problem wojennych i nie tylko uchodźców napływających do Europy i Ameryki? A co najbardziej dojmujące, zapisany w sztuce wybuch autentycznej „mowy nienawiści” u osób „na poziomie”, które w sposób taktowny chciały wyjaśnić trywialny w porównaniu z zachowaniem dorosłych konflikt ich dzieci, unaocznia, jak bardzo mało prawdopodobne jest porozumienie się w świecie, który codziennie, w każdej sprawie, bezrefleksyjnie dzieli się na dwa, w poczuciu wyższości jednej strony nad drugą "
Obsada:
Veronique Houllie – Izabela Noszczyk
Michel Houllie – Michał Wielewicki
Annette Reille – Marta Maria Wiśniewska
Alain Reille – Hubert Jarczak
Realizatorzy:
autorka: Yasmina Reza
tłumaczenie: Barbara Grzegorzewska
reżyseria: Zbigniew Rybka
audiodeskrypcja: Paweł Kamza
scenografia: Sebastian Nowicki
kostiumy: Agnieszka Warcholińska - Nowak
opracowanie muzyczne: Damian Neogenn – Lindner
Premiera: 27 i 28 sierpnia 2021
Scena Kameralna Teatru Muzycznego w Łodzi
Czas trwania przedstawienia: 90 minut ( bez przerwy )
Spektakl dla widzów od 16 lat
Spektakl przygotowany jest do odbioru przez osoby z dysfunkcją wzroku
„Bóg mordu” w reżyserii Zbigniewa Rybki jest kolejną premierą Fundacji Teatru Scena Poczekalnia. Spektakl zrealizowano w ramach przyznanego dofinansowania z budżetu Miasta Łodzi w ramach zadania: „Teatr, który nie wyklucza - „Bóg mordu” Yasminy Rezy – Premiera”.
Dlaczego warto zapisać się na newsletter? Poinformujemy Cię o nowościach w repertuarze, wydarzeniach specjalnych i innych aktywnościach realizowanych przez Nie Teatr. Same dobre wiadomości!
LETNIE GRANIE: Arturo El Polaco Flamenco Trio | feat. Carmen Fernández & Alexis Valles Delisle [sold out!]
Arturo El Polaco Muszyński to gitarzysta i lider grupy LOS PAYOS skupiającej najwybitniejszych artystów z kręgu sztuki flamenco. W cyklu letnich koncertów usłyszymy go w projekcie FLAMENCO TRIO. Obok niego na scenie pojawi się wybitna hiszpańska śpiewaczka Carmen Fernández oraz kubański trębacz Alexis Valles Delisle. Trójka przyjaciół zabierze słuchaczy na wspaniałą muzyczną podróż inspirowaną kulturą Andaluzji, gdzie nie zabraknie latynoskich wpływów.
Koncert Solo Act Adama Kalinowskiego w cyklu LETNIE GRANIE to energetyczna podróż muzyczna, w której artysta zaprezentuje swoje autorskie utwory, covery światowych hitów oraz polskie piosenki w angielskich wersjach. W kameralnej atmosferze, z gitarą i mikrofonem, Adam tworzy niezapomnianą letnią atmosferę, idealną na ciepłe wieczory.
Folkowe dźwięki gitary i głos, który otula jak koc w chłodny wieczór – zapraszamy na koncert Crane Days w Nie Teatrze. W samym sercu lata usłyszymy utwory z najnowszej płyty Winter Sowing oraz inne muzyczne historie utkane z czułości, poezji i subtelnej melancholii.