"Bóg mordu" Yasminy Rezy to dramat przesiąknięty czarnym humorem, który doskonale wyeksponował Roman Polański w filmie "Rzeź". W Nie Teatrze obejrzymy nową inscenizację, którą przygotowała Fundacja Teatru Scena Poczekalnia. To nie tylko ekscytujący obraz dzisiejszego świata, w którym trudno o porozumienie, ale także spektakl przygotowany z myślą o widzach z dysfunkcjami wzroku.
Dwa małżeństwa spotykają się, aby omówić niesforne zachowanie swoich pociech.
Co się wydarzy? Spokojna i racjonalna rozmowa między dorosłymi?
Może jednak coś mniej cywilizowanego?
To, co zaczyna się jako dialog pełen konwenansów, szybko przeradza się w prawdziwe pole bitwy na słowa i emocje…
„Bóg mordu” Yasminy Rezy to błyskotliwie rozpisane inteligentne dialogi, pełne ironii i czarnego humoru, które są doskonałym pretekstem do wirtuozerskiej gry aktorów.
To czarna komedia z manierami… bez manier!
Z recenzji Dariusza Pawłowskiego na łamach Dziennika Łódzkiego:
"(...) „Bóg mordu”, wyreżyserowany dla Teatru Scena Poczekalnia przez Zbigniewa Rybkę opowiada zaś o dysfunkcji umiejętności osiągania porozumienia oraz dewastacji znaczeń w świecie ludzi jawiących się jako światli, otwarci, czuli społecznie reprezentanci najbardziej zaawansowanej przecież w ich mniemaniu kultury zachodu. Świetnie napisana, dynamiczna jednoaktówka, w której z każdym kolejnym dialogiem opadają z bohaterów maski skrywające hipokryzję, małostkowość i najzwyklejszy prymitywizm w interpretacji reżysera i aktorów „Poczekalni” dostaje - także dzięki pozostawieniu na pierwszym planie samego tekstu - szczególnego wymiaru aktualności. Jak intensywnie bowiem brzmią w okolicznościach globalnych szczepień prawniczo-medialne sztuczki podejmowane przez jednego z bohaterów - adwokata Alaina, by zatuszować efekty uboczne leku na nadciśnienie produkowanego przez firmę jego klienta? Jak dobitnie naiwne okazuje się mieszczańskie analizowanie afrykańskiej historii wobec międzynarodowej nieudolności w reagowaniu na problem wojennych i nie tylko uchodźców napływających do Europy i Ameryki? A co najbardziej dojmujące, zapisany w sztuce wybuch autentycznej „mowy nienawiści” u osób „na poziomie”, które w sposób taktowny chciały wyjaśnić trywialny w porównaniu z zachowaniem dorosłych konflikt ich dzieci, unaocznia, jak bardzo mało prawdopodobne jest porozumienie się w świecie, który codziennie, w każdej sprawie, bezrefleksyjnie dzieli się na dwa, w poczuciu wyższości jednej strony nad drugą "
Obsada:
Veronique Houllie – Izabela Noszczyk
Michel Houllie – Michał Wielewicki
Annette Reille – Marta Maria Wiśniewska
Alain Reille – Hubert Jarczak
Realizatorzy:
autorka: Yasmina Reza
tłumaczenie: Barbara Grzegorzewska
reżyseria: Zbigniew Rybka
audiodeskrypcja: Paweł Kamza
scenografia: Sebastian Nowicki
kostiumy: Agnieszka Warcholińska - Nowak
opracowanie muzyczne: Damian Neogenn – Lindner
Premiera: 27 i 28 sierpnia 2021
Scena Kameralna Teatru Muzycznego w Łodzi
Czas trwania przedstawienia: 90 minut ( bez przerwy )
Spektakl dla widzów od 16 lat
Spektakl przygotowany jest do odbioru przez osoby z dysfunkcją wzroku
„Bóg mordu” w reżyserii Zbigniewa Rybki jest kolejną premierą Fundacji Teatru Scena Poczekalnia. Spektakl zrealizowano w ramach przyznanego dofinansowania z budżetu Miasta Łodzi w ramach zadania: „Teatr, który nie wyklucza - „Bóg mordu” Yasminy Rezy – Premiera”.
Dlaczego warto zapisać się na newsletter? Poinformujemy Cię o nowościach w repertuarze, wydarzeniach specjalnych i innych aktywnościach realizowanych przez Nie Teatr. Same dobre wiadomości!
JUBILEUSZOWY XX MUSICAL JAM LIVE: Anastazja Simińska, Karina Komendera, Maciej Pawlak
Świętujemy dwudziestą edycję cyklu, który od czterech lat rozbrzmiewa musicalowymi emocjami! Na scenie – Anastazja Simińska, Karina Komendera i Maciej Pawlak, czyli artyści, którzy rozpoczęli z nami tę muzyczną przygodę. Najpiękniejsze utwory, zakulisowe historie i wyjątkowi goście - ten wieczór będzie naprawdę ekscytujący!
25 lat Mumio w 25 kawałkach! Specjalnie dla Państwa, po 25 latach aktorzy grupy Mumio – Darek, Jacek i Jadzia - zaprezentują przegląd twórczości – 25 najlepszych kawałków z 25 lat twórczości tej grupy. Mumio to sceniczne szaleństwo – inscenizacyjne, literackie, muzyczne. Serdecznie zapraszamy!
Guitar Day w Nie Teatrze to trzy różne koncerty i trzy spojrzenia na brzmienie strun. A zaczniemy od Janka Pentza - jednego z najciekawszych fingerstyle’owców swojego pokolenia. Kompozytora, którego solowe gitarowe opowieści potrafią być zarówno delikatne jak oddech, jak i pędzić jak kaskady dźwięku. Wirtuoza, który ma na koncie sceny od Stadionu Narodowego po sale koncertowe Europy - i współpracę z legendami od Tommy’ego Emmanuela po PRO8L3M.