Koncert Manuela Fernandeza to podróż przez filmowe światy – od „Domu” i „Rodziny Połanieckich” po „Requiem dla snu” i „Amelię”. Hiszpański pianista udowadnia, że muzyka filmowa to sztuka sama w sobie – pełna emocji, wspomnień i opowieści, które zyskują nowe życie na scenie.
„Dom”, „Amelia”, „Requiem dla snu”, „Rodzina Połanieckich” – niezwykły koncert muzyki filmowej, którym Manuel Fernandez udowadnia, że jest ona czymś więcej niż tylko tłem dla ruchomych obrazów. To pełnoprawna sztuka, potrafiąca wzruszać, inspirować i przenosić w inny wymiar – sugeruje artysta. W programie znalazły się zarówno powszechnie znane i lubiane motywy muzyczne, jak i kompozycje mniej oczywiste, które Manuel odnalazł sam, oczarowany ich niepowtarzalnym charakterem. Jako prawdziwy pasjonat kina – dla którego film jest nie tylko sztuką, ale i osobistą przestrzenią do przeżyć i refleksji – Manuel Fernandez dzieli się z publicznością opowieściami o wybranych utworach. Wspomina o emocjach, jakie towarzyszyły mu przy ich odkrywaniu, przywołuje sceny, które odcisnęły się w jego pamięci, a także opowiada o roli muzyki w budowaniu filmowych światów. Dzięki temu koncert staje się nie tylko muzycznym wydarzeniem, ale także przestrzenią do rozmowy z publicznością i wspólnego przeżywania magii kina.
Program Una Mattina – L. Einaudi River Flows in you – Yiruma Bilans kwartalny – W. Kilar Nuvole Biance – L. Einaudi Comptine d'un autre été –Y. Tiersen Dom – W. Kazanecki Walking on the air – H.Blake Merry Christmas Mr. Lawrence – R. Sakamoto Requiem for a dream – C. Mansell Metamorphosis II –P. Glass Oltremare – L. Einaudi Truman sleeps – P.Glass Rodzina Polanieckich – W. Kilar
Manuel Fernandez - hiszpański pianista specjalizujący się w wykonawstwie muzyki XX i XXI wieku. Gra zarówno klasyczne utwory muzyki współczesnej, jak i nowe dzieła mniej znanych kompozytorów. Edukację rozpoczął w rodzinnym mieście Logrono w Conservatorio Profesional de Música de La Rioja, w klasie profesora Juan José Albiyana. Nieoceniony wpływ na jego późniejszą karierę interpretatora muzyki XX wieku miał pianista Pedro Espinosa, z którym współpracował w tym okresie. Brał też udział w kursach mistrzowskich pod okiem innych pianistów: Ricardo Requejo, Vitaly Margulis, Joaquin Achúcarro. Studia kontynuował w Akademii Muzycznej w Krakowie, w klasie profesora Andrzeja Pikula a następnie z prof. Mariuszem Sielskim. Jak wspomina, był jednym z nielicznych obcokrajowców z Zachodu, którzy studiowali wówczas na akademii. I jedną z niewielu osób, która nosiła kolorowe kurtki. Za sprawą przyjaźni ze studentami Akademii Teatralnej odkrył, jak ważna jest dramaturgia i kontakt z publicznością. Już wtedy zaczął myśleć o koncertach jako o rozmowie z odbiorcą, a nie tylko występie.
Z Krakowa przeniósł się do Katowic, gdzie studiował pod kierunkiem prof. Cz. Stańczyka i prof. A. Jasińskiego. Równolegle pracował z prof. A. Dutkiewiczem na Uniwersytecie Muzycznym w Warszawie i Lya de Barberiis w Conservatorio di Santa Cecilia w Rzymie. Zdobył wówczas wiele nagród i wyróżnień na konkursach w Hiszpanii (Fermin Gurbindo, Juventudes musicales ), we Włoszech (Gravina in Puglia), Niemczech (Juventudes musicales ) czy Szwajcarii. Uczestniczył także w konkursach interpretacji muzyki współczesnej w Krakowie, Rzymie, Bernie i Rotterdamie.
Aby głębiej odkrywać muzykę XX i XXI wieku, wyjechał do Szwajcarii. Współpracował z Musikhochschule w Lucernie i z Uniwersytetem Muzycznym w Zurychu (z Florianem Hoelscherem i Martinem Christem). Jako interpretator muzyki współczesnej wystąpił niemal we wszystkich krajach europejskich oraz w Azji: Malezji, Indonezji i Mongolii. W przerwach pomiędzy koncertami najchętniej podróżuje. Niedawno, w opuszczonej sali koncertowej na Spitzbergenie, zagrał krótki koncert dla uczestników wyprawy polarnej. “Siedzieli zasłuchani w grubych kurtkach pod okiem przewodnika uzbrojonego w strzelbę w razie ataku niedźwiedzia polarnego” wspomina artysta.
Dlaczego warto zapisać się na newsletter? Poinformujemy Cię o nowościach w repertuarze, wydarzeniach specjalnych i innych aktywnościach realizowanych przez Nie Teatr. Same dobre wiadomości!
MAŁY FIAT WIELKA MIŁOŚĆ – widowisko muzyczno-taneczne | Stefano Terrazzino
„Mały Fiat Wielka Miłość” to pełne temperamentu widowisko muzyczno-taneczne autorstwa Stefano Terrazzino, które opowiada historię włosko-polskiej rodziny z humorem, emocjami i muzyką na żywo. Miłość, tradycja i rodzinne więzi splatają się tu w tanecznej opowieści z zaskakującymi zwrotami akcji i kultowymi włoskimi przebojami. Spektakl bawi, wzrusza i przypomina, że prawdziwa miłość to nie kontrola, lecz zrozumienie i akceptacja. Dzięki interaktywnej formule widz staje się częścią tej barwnej, neapolitańskiej rodziny. Wydarzenie w ramach cyklu Nie Teatr Na Innej Scenie: w auli im. Janusza Korczaka – przy ul. Świerkowej 20 w Białymstoku.
NIEMYTE DUSZE / NARKOTYKI - spektakl | Sebastian Fabijański | Teatr Klasyki Polskiej
Spektakl, który prowokuje, intryguje i wciąga widza w nieznane rejony ludzkiej psychiki. Oparty na tekstach Stanisława Ignacego Witkiewicza, mistrza słowa, metafory, absurdu i groteski zabiera nas w niepokojącą podróż przez meandry świadomości, kształtowanej przez wpływ substancji odurzających. W roli Każdego zobaczymy aktora młodego pokolenia Sebastiana Fabijańskiego, który poprzez monodram stworzy fuzję aktorstwa i muzyki.
JUBILEUSZOWY XX MUSICAL JAM LIVE: Anastazja Simińska, Karina Komendera, Maciej Pawlak
Świętujemy dwudziestą edycję cyklu, który od czterech lat rozbrzmiewa musicalowymi emocjami! Na scenie – Anastazja Simińska, Karina Komendera i Maciej Pawlak, czyli artyści, którzy rozpoczęli z nami tę muzyczną przygodę. Najpiękniejsze utwory, zakulisowe historie i wyjątkowi goście - ten wieczór będzie naprawdę ekscytujący!