25/10/24

godz.

20:00

III DNI CZESKIE | Czeska klasyka: od Dvořáka do Krecika | Karina Komendera & Maciej Nerkowski - wieczór muzyczny w Above

25/10/24

godz.

20:00

III DNI CZESKIE | Czeska klasyka: od Dvořáka do Krecika | Karina Komendera & Maciej Nerkowski - wieczór muzyczny w Above

kup bilety

Zapraszamy do wspólnego odkrywania czeskiej kultury w kameralnej atmosferze. Podczas wieczoru muzycznego w ABOVE Karina Komendera i Maciej Nerkowski zaprezentują pieśni i arie wielkich czeskich kompozytorów, takich jak Smetana, Dvořák i Janáček, a także znane utwory Heleny Vondráčkovej czy Karela Gotta. Z humorem przypomnimy hity jak "Jožin z bažin" oraz polskie piosenki czeskich twórców. Uczestnicy mogą liczyć na smakowitą niespodziankę – czeskie przekąski!

Dni Czeskie to również kameralne spotkania z czeską kulturą. Taki też będzie koncert, który zaplanowaliśmy w ABOVE na 3. piętrze Astorii. W programie przygotowanym przez Karinę Komenderę oraz Macieja Nerkowskiego, znajdą się pieśni i fragmenty arii wybitnych, czeskich kompozytorów muzyki klasycznej - Bedřicha Smetany, Antonína Dvořáka, Leoša Janáčka czy Bohuslava Martina oraz utwory popularnych artystów- Heleny Vondráčkovej i Karela Gotta. Z przymrużeniem oka zaprezentujemy też hity: "Jožin z bažin" oraz polskie piosenki twórców czeskiego pochodzenia. Artyści, przybliżając sylwetki kompozytorów i tłumaczenia zadbają, aby całość nie brzmiała jak "czeski film".

Na każdego uczestnika w ramach biletu czeka smaczna niespodzianka - słodka i słona czeska przekąska:

Bułka na parze, pieczona wieprzowina, śliwka | Smażony ser , ostry sos majonezowy | Kołacz z owocami i makiem

W ten wieczór czeski repertuar ma również bar ABOVE, który będzie serwował czeskie wina.

Karina Komendera

Karina Komendera - pianistka Orkiestry symfonicznej Opery i Filharmonii Podlaskiej, akompaniatorka i korepetytorka wokalna, saksofonistka Big Bandu OiFP, wreszcie wykładowczyni na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina –Wydziale w Białymstoku. Z musicalem zetknęła się podczas pracy w Operze i Filharmonii Podlaskiej i stał się jej niegasnącą miłością.

Jest absolwentką Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I i II st. w Bielsku-Białej w klasach fortepianu i saksofonu, Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w klasie fortepianu prof. P. Skrzypka oraz Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, a także doktorem sztuki w dyscyplinie artystycznej instrumentalistyka, w specjalizacji – fortepian(2018).Jest laureatką ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów pianistycznych. Nagradzana stypendiami Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz wydziału kultury i sztuki rodzinnego Bielska-Białej za wybitne osiągnięcia naukowe i artystyczne. W latach 2007–2009stypendystka Gold Country Piano Institute w Californii (USA). Jako solistka i kameralistka koncertowała na scenach w Polsce, Austrii, Włoszech, Rumunii, Litwie, Rosji, Szwajcarii, Norwegii, Japonii i USA. W 2010 r. zadebiutowała jako solistka na scenie La MaMa Theatre w Nowym Jorku w spektaklu „Chopin – an Impression”, rozpoczynając międzynarodową trasę koncertową. W 2016 r. wystąpiła wraz z Kwartetem im. A. Tansmana na koncercie w San Anton Palace na Malcie, jako gość Prezydent Malty i korpusu dyplomatycznego. Od 2016 r. jest oficjalnym akompaniatorem Międzynarodowego Konkursu Instrumentów Dętych „Finalis”. Współpracujerównież z solistami teatrów muzycznych w całym kraju, wykonując recitale z repertuarem musicalowym, m.in. na zaproszenie agencji „Broadway w Polsce”. Uczestniczy w nagraniach płytowych i medialnych. Warsztat pianistyczny doskonaliła m.in. u G. Scotta, T. Hechta, J. Perry’ego, J. Larsena, K. Kennerai wielu polskich artystów. Uczestniczyła w festiwalach i kursach interpretacji takich, jak Gaetano Zinetti Chamber Music w Veronie, Poland-Norway Piano DuoCultural Bridge w Trondheim i GCPI w Nevada City.

Maciej Nerkowski

Maciej Nerkowski - to artysta o bogatym biogramie musicalowo-operowym, od początku związany z Operą i Filharmonią Podlaską. Wyśmienicie odnajduje się w każdym repertuarze, dzięki fantastycznym warunkom głosowym, lekkości w modulowaniu głosem i interpretacji utworów. Musicalowe tytuły, które zna na wskroś to oczywiście "West Side Story", ""Jesus Christ Superstar", "Doktor Żywago", "Korczak", ale i "Upiór w operze" :)

Artyści:

Karina Komendera
Maciej Nerkowski
Data:
25/10/2024
Czas trwania: około
90
min
Cena biletu:
135
Dlaczego warto zapisać się na newsletter? Poinformujemy Cię o nowościach w repertuarze, wydarzeniach specjalnych i innych aktywnościach realizowanych przez Nie Teatr. Same dobre wiadomości!

Pozostałe wydarzenia

zobacz wszystko
13/9/2025

ARTUR BARCIŚ SHOW

Solowy występ uwielbianego aktora. Artysta, w sobie właściwy sposób nawiązuje niezwykły kontakt z publicznością opowiadając anegdoty o swojej zabawnej drodze do aktorstwa. Zaprasza za kulisy teatru i planu filmowego opowiadając o tremie, dykcji, różnego rodzaju ,,sypkach”, czyli aktorskich wpadkach oraz dowcipach, jakie aktorzy robią sobie na scenie. Wszystko to jest opatrzone, w mistrzowski sposób wykonywanymi piosenkami.

19/9/2025

JUSŁAWA ŚPIEWA THE QUEENS OF BLUES & SOUL – koncert

Zapraszamy na poruszający koncert z utworami królowych bluesa i soulu – od Niny Simone po Amy Winehouse. Jusława, obdarzona niezwykle charakterystycznym głosem, zabiera słuchaczy w emocjonalną podróż przez miłość, ból i kobiecą siłę. W kameralnej, klubowej atmosferze usłyszymy nie tylko kultowe utwory, ale i jej własne kompozycje, okraszone barwnymi opowieściami. To wieczór pełen autentyczności i dobrej muzyki.

20/9/2025

POKOJÓWKI – spektakl Teatru Mansarda

"Pokojówki" Jeana Geneta - arcydzieło światowej dramaturgii i bezlitosna gra pozorów, ról i emocji. Dwie siostry, służące, w dusznym rytuale odgrywają zabójstwo swojej pani, balansując na granicy fikcji i rzeczywistości. Spektakl opowiada o władzy, upokorzeniu i teatralizacji życia - wciąż aktualny w świecie pozorów i inscenizowanej codzienności. Na scenie Monika Sznajder, Julia Karpińska i Anna Piliszek – z wrażliwością i precyzją mierzą się z jednym z najtrudniejszych dramatów XX wieku.