1/1/22

godz.

19:30

Najpiękniejsze tanga i szlagiery polskie - KONCERT NOWOROCZNY

1/1/22

godz.

19:30

Najpiękniejsze tanga i szlagiery polskie - KONCERT NOWOROCZNY

kup bilety

NAJPIĘKNIEJSZE TANGA I SZLAGIERY POLSKIE wprowadzą nas w nowy rok, a w repertuarze niezapomniane piosenki Władysława Szpilmana i Jerzego Petersburskiego. Zagra, choć w kwartecie, Orkiestra Adria, która nazwą nawiązuje do przedwojennego słynnego zespołu grającego w nie mniej legendarnym lokalu przedwojennej Warszawy „Adrii”, będącej wizytówką ówczesnej stolicy. Zapraszamy pod historyczny dach Astorii, by chłonąć przedwojenny miejski klimat w rytm takich piosenek jak "Autobus czerwony" czy "Nie ma szczęścia bez miłości"!

Otwarta w 1931 roku w sercu miasta "Adria" stała się miejscem mającym sznyt europejskiej elegancji, tłumnie odwiedzanym przez elity. W pełnych przepychu wnętrzach, na obrotowym parkiecie nie brakowało chętnych do tańca. Przygrywały im trzy orkiestry, w tym Petersburskiego i Golda. We wnętrzach „Adrii” zrealizowano film „Jego ekscelencja subiekt” (1933) dzięki któremu jeszcze dziś skonfrontować można wyobrażenia z rzeczywistością.

Na program Orkiestry Adria składają się utwory Władysława Szpilmana i Jerzego Petersburskiego – legendarnych twórców wielu niezapomnianych piosenek, które na stałe wpisały się w historię kultury XX wieku Polski i Świata.

Władysław Szpilman – legendarny pianisty, wybitny kompozytor, twórca muzyki klasycznej i wielu niezapomnianych piosenek, a także współtwórca Polskiego Radia i takich wydarzeń jak m.in. Festiwal Piosenki w Sopocie.

Jerzy Petersburski – kompozytor ale także współtwórca, razem z Arturem Goldem, orkiestry na wzór orkiestr zagranicznych specjalizujących się w muzyce tanecznej i tangowej, jednej z pierwszych tego rodzaju orkiestr w Polsce.

W Orkiestrze piosenki wykonuje Lala Czaplicka - śpiewaczka i wokalistka, obdarzona unikatowym głosem o aksamitnej barwie, córka Jerzego Czaplickiego, światowej sławy śpiewaka, który w latach 30. ubiegłego stulecia śpiewał i nagrywał z orkiestrami Petersburskiego i Golda w legendarnej, przedwojennej Warszawskiej „Adrii”.

W programie usłyszymy m. in takie szlagiery jak: W małym kinie, Autobus czerwony, Nie wierzę piosence, Piosenka z całusem, Nocami i dniami, Deszcz, Nie ma szczęścia bez miłości.

Orkiestra wystąpi w składzie:

Lala Czaplicka – śpiew

Grzegorz Lalek – skrzypce

Piotr Kopietz – akordeon

Mirosław Feldgebel – fortepian

Sebastian Wypych – kontrabas, kierownictwo artystyczne

Sylwetki muzyków

Lala Czaplicka- śpiewaczka i wokalistka. Absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w klasie klawesynu oraz śpiewu. Już we wczesnych latach młodzieńczych Lala u boku swojego ojca, Jerzego Czaplickiego z pasją prezentowała swoje zdolności śpiewacze na licznych scenach muzycznych Warszawy. To głównie ojciec dbał o rozwój jej nieprzeciętnego talentu wokalnego. Czaplicki bowiem był światowej  sławy  śpiewakiem, który w latach 30. śpiewał  i nagrywał z wieloma zespołami tanecznymi stolicy, w tym głównie ze słynną orkiestrą Jerzego Petersburskiego i Artura Golda, na scenie  legendarnego lokalu przedwojennej Warszawy, “Adrii”. Lala Czaplicka obdarzona jest unikatowym głosem o aksamitnej barwie i posiada bardzo rozległe  możliwości wokalne. Wykorzystując atuty swojego głosu śpiewa zarówno muzykę klasyczną, jazz i gospel jak również muzykę współczesną czy retro. Artystka występuje na scenach krajowych i zagranicznych, a koncerty z jej udziałem spotykają się z niezwykle entuzjastycznym i bardzo ciepłym przyjęciem publiczności oraz dużą przychylnością krytyków muzycznych. W 2021 roku Lala Czaplicka wraz z Orkiestrą “Adria” nagrała monograficzną płytę z kompozycjami Władysława Szpilmana.

Grzegorz Lalek – skrzypek. Gry na instrumencie uczył się pod kierunkiem Krzysztofa Bąkowskiego i Konstantego Andrzeja Kulki.  Ukończył studia w warszawskiej Akademii Muzycznej im. F. Chopina w klasie skrzypiec prof. Sławomira Tomasika. W 1997 r. otrzymał wyróżnienie na Międzynarodowym Konkursie Tadeusza Wrońskiego na Skrzypce Solo, a w 1998 (wraz ze swoim kwartetem smyczkowym) wyróżnienie na Międzynarodowym Konkursie Zespołów Kameralnych im. K. Bacewicza. Swój kunszt instrumentalny w zakresie wykonawstwa historycznego doskonalił  pod okiem mistrzów - Simona Standage’a  i Antona Stecka. W roku 2002 dokonał premierowego nagrania utworu Mariana Sawy Largo na skrzypce i organy. W 2004 r. nagrał płytę poświęconą twórczości kameralnej Josepha Gabriela Rheinbergera, a w 2007 Koncert na skrzypce amplifikowane Weroniki Ratusińskiej (płyta z tym nagraniem otrzymała nagrodę fonograficzną Pizzicato Supersonic Award). Występuje w kraju i zagranicą jako kameralista, solista, koncertmistrz i lider wielu zespołów muzycznych. W swoim repertuarze sięga po muzykę XVII i XVIII wieku, a także po kompozycje współczesne, tango i elektroniczną muzykę klubową. Gra na skrzypcach barokowych, klasycznych i mandolinie, koncertując z wieloma zespołami specjalizującymi się w stylowym wykonawstwie muzyki dawnej. W 2012 r. został odznaczony brązowym krzyżem zasługi za osiągnięcia artystyczne i działalność na rzecz rozwoju muzyki. Wziął udział w realizacji ponad 100 płyt z muzyką klasyczną, rozrywkową i filmową. Jest koncertmistrzem w zespole instrumentów dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej gdzie występuje również jako solista.

Piotr Kopietz – multiinstrumentalista, aranżer, kompozytor. Absolwent Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie akordeonu prof. Klaudiusza Barana. Umiejętności wykonawcze doskonalił również na Universität für Musik und darstellende Kunst w Grazu (Austria) w klasie prof. Janne Rättyä. Należy do grona kilku muzyków w Polsce grających na narodowym instrumencie argentyńskim – bandoneonie oraz jest jednym z niewielu koncertujących na rzadkim instrumencie francuskim- akordinie. Jest laureatem kilkunastu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów muzycznych. Koncertuje solo, w zespołach kameralnych oraz z towarzyszeniem orkiestr symfonicznych w Polsce i poza jej granicami (m.in.: Austria, Czechy, Litwa, Niemcy, Rosja, Ukraina, Wielka Brytania, Włochy). Prezentował muzykę klasyczną, rozrywkową, improwizowaną i world music na szeregu uznanych festiwalach oraz  scenach koncertowych (w tym: polskich filharmonii, teatrów i ośrodków kultury, Studio Koncertowe im. W. Lutosławskiego, Muzyczne Studio Polskiego Radia im. A. Osieckiej, Zamek Królewski w Warszawie, Sinfonia Varsovia). Nagrywa muzykę klasyczną i rozrywkową dla radia, telewizji, teatru i filmu. Jako solista-akordeonista współpracował m.in. ze zdobywcą Oskara, Janem A.P. Kaczmarkiem, nagrywając muzykę kompozytora. Przez 5 sezonów artystycznych wykonywał muzykę na żywo w spektaklu „Tango Piazzolla” w Teatrze im. J. Słowackiego w Krakowie. W 2020 r. koncertował ze światowej sławy skrzypkiem – Roby Lakatos, nagrywając m.in. płytę pt. „World Tangos”.  Piotr jest twórcą oraz kierownikiem artystycznym kilkunastu zespołów i projektów muzycznych. Na stałe występuje  zespołach: „Gang Tango” i „Orkiestra Adria". W2011 r. nagrał płytę „Retrato” (z tangami argentyńskimi i kompozycjami własnymi), a w 2021 płytę „World of Orient” (w klimacie szeroko pojętej muzyki Orientu). Piotr jest aranżerem wszystkich utworów na obu w/w płytach oraz we wszystkich własnych projektach muzycznych. Jako aranżer współpracował m.in. z: Kayah, Kubą Badachem, Katarzyną Cerekwicką, Anną Karwan, Lalą Czaplicką, Sentido, Orkiestra Adria, Gang Tango, Retro Orchestra.

Wybitny brazylijski artysta i dyrygent, Jose Maria Florencio powiedział o nim : „…[dzięki twórczości Piotra Kopietza] Polska zaczyna być miejscem, gdzie kompozycje na bandoneon i tango powstają na poziomie co najmniej tak wspaniałym, jak na poziomie samego Astora Piazzolli. Mamy fantastycznego kompozytora…”. Więcej: http://www.kop-art.art.pl/piotr-kopietz

Mirosław Feldgebel- absolwent Wydziału Instrumentalnego w klasie fortepianu, studiował także na Wydziale Teorii, Kompozycji i Dyrygentury w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Ceniony pianista i kameralista. Partnerował najwybitniejszym artystom polskim i zagranicznym. Jest laureatem kilku międzynarodowych konkursów pianistycznych (m.in. I nagroda w Torneo Internazionale di Musica w Turynie, III nagroda w XII Concorso Musicale Europeao Citta di Moncalieri). Od wielu lat zajmuje się również wykonawstwem muzyki dawnej na instrumentach historycznych - na klawesynie, harfach średniowiecznych, renesansowych i barokowych oraz na wczesnych fortepianach klasycznych i romantycznych. Mirosław występował w wielu prestiżowych salach koncertowych Europy, obu Ameryk, Afryki oraz Azji (m.in. w Sali Pleyelaw Paryżu, Wiener Musikverein, Vredenburgsaal w Utrechcie, Omotesando w Tokio,Carnegie Hall w Nowym Jorku, Concertgebouw w Amsterdamie,  Studiu im. W. Lutosławskiego, Gran Teatre del Liceu w Barcelonie). W latach 2006-2013 na stałe współpracował z WarszawskąOperą Kameralną w charakterze klawesynisty oraz harfisty. Jest również współautorem przedsięwzięcia CHOP IN Brass. Kwintet dęty blaszany i fortepian są w nim pretekstem do stworzenia nowych aranżacji i swobodnego spojrzenia na muzykę Chopina. Minione sezony artystyczne zaowocowały również serią koncertów z muzyką W. A. Mozarta. Jest ponadto członkiem kwartetu Fandango, z którym wraz z Leszkiem Potasińskim, Dorotą Szczepańską i Tomaszem Strahlem prezentują muzykę kultury iberoamerykańskiej w jej oryginalnym brzmieniu, jak i w autorskich opracowaniach.

Sebastian Wypych – kontrabasista, solista, kameralista, pedagog, kompozytor, organizator, szef artystyczny, animator sztuki, doktor sztuk muzycznych, pomysłodawca wielu projektów artystycznych, w tym także festiwali muzycznych, założyciel i właściciel firmy BEST ART CONCEPT, podróżnik, żeglarz. Laureat wielu prestiżowych nagród na konkursach i festiwalach w Polsce i zagranicą. Ukończył w 1996 z wyróżnieniem Państwową Szkołę Muzyczną imienia Karola  Szymanowskiego w Warszawie w klasie kontrabasu. Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, klasy kontrabasu prof. Andrzeja Mysińskiego. Pobierał również nauki u Lee Mesh’a – solo kontrabasisty Metropolitan Opera New York. Od 2018 prowadzi działalność pedagogiczną w klasie kontrabasu Akademii Muzycznej w Łodzi. Prowadzi bardzo żywą działalność koncertową jako solista i kameralista oraz organizacyjną i producencką. W latach 2012-2017 roku związany z Warszawską Operą Kameralną jako Kierownik Artystyczny Pionu Opera/Off. Pomysłodawca i dyrektor artystyczny festiwali: - PIĘKNY BRZEG SZTUKI - WISŁOSTRADA SZTUKI - DIASPORA World Jewish Culture Festival. Na gruncie festiwali powołał do życia eksperymentalne projekty: TRASH ORCHESTRA, ethn/o/pera, a także orkiestrę smyczkową -L’Orchestre du Joli Bord, z którą do współpracy zaprosił Maestro Jerzego Maksymiuka. W 2017 r. nagrał, wyprodukował i wydał prestiżową oficyną Requiem Records swój autorski i solowy album „DIRECTIONS” z pogranicza klasyki, otwartej improwizacji, minimal music ietno. W 2021 r. odbyła się premiera kolejnej autorskiej płyty „POLSKA ENTER”, która jest zbiorem nagranych przez niego ludowych pieśni a’capella rożnych regionów polski z autorską muzyką skomponowaną i wykonaną na przebudowanym kontrabasie 6-strunowym jego koncepcji. W 2021 r. dokonał nagrania albumu TANGAŚWIATA z udziałem założonego przez siebie zespołu GANG TANGO z gościnnym udziałem światowej sławy skrzypka, Robiego Lakatosa - jako solisty. Na gruncie muzyki eksperymentuje, łącząc muzykę klasyczną z elektroniczną oraz wieloma stylami sztuki muzycznej. Dokonał licznych nagrań dla wytwórni, w tym: Polskie Nagrania, DUX, Swiss Romande, Art Zone, Pomaton, RMF Classic, Alchemik, Polskie Radio i TVP. Prowadzi bardzo żywą działalność koncertową oraz organizacyjną i producencką.

 

Artyści:

No items found.
Data:
1/1/2022
Czas trwania: około
75
min
Cena biletu:
110
Dlaczego warto zapisać się na newsletter? Poinformujemy Cię o nowościach w repertuarze, wydarzeniach specjalnych i innych aktywnościach realizowanych przez Nie Teatr. Same dobre wiadomości!

Pozostałe wydarzenia

zobacz wszystko
4/7/2025

LETNIE GRANIE: Arturo El Polaco Flamenco Trio | feat. Carmen Fernández & Alexis Valles Delisle [sold out!]

Arturo El Polaco Muszyński to gitarzysta i lider grupy LOS PAYOS skupiającej najwybitniejszych artystów z kręgu sztuki flamenco. W cyklu letnich koncertów usłyszymy go w projekcie FLAMENCO TRIO. Obok niego na scenie pojawi się wybitna hiszpańska śpiewaczka Carmen Fernández oraz kubański trębacz Alexis Valles Delisle. Trójka przyjaciół zabierze słuchaczy na wspaniałą muzyczną podróż inspirowaną kulturą Andaluzji, gdzie nie zabraknie latynoskich wpływów.

11/7/2025

LETNIE GRANIE: Adam Kalinowski solo act

Koncert Solo Act Adama Kalinowskiego w cyklu LETNIE GRANIE to energetyczna podróż muzyczna, w której artysta zaprezentuje swoje autorskie utwory, covery światowych hitów oraz polskie piosenki w angielskich wersjach. W kameralnej atmosferze, z gitarą i mikrofonem, Adam tworzy niezapomnianą letnią atmosferę, idealną na ciepłe wieczory.

17/7/2025

LETNIE GRANIE: Folk na tarasie | Crane Days

Folkowe dźwięki gitary i głos, który otula jak koc w chłodny wieczór – zapraszamy na koncert Crane Days w Nie Teatrze. W samym sercu lata usłyszymy utwory z najnowszej płyty Winter Sowing oraz inne muzyczne historie utkane z czułości, poezji i subtelnej melancholii.